SCHOON, DOEN WE TOCH GEWOON?

GEMEENTE DEN HAAG

EEN ACTIVATIECAMPAGNE RONDOM ZWERFAFVAL IN GEMEENTE DEN HAAG MET ALS DOEL TERUGDRINGEN VAN ZWERFAFVAL

Om gemeente Den Haag hierbij te helpen hebben we een campagne bedacht met de slogan ‘Schoon, doen we toch gewoon?’. Onder dit concept vallen een aantal formats.

ACTIVATIECAMPAGNE

+ Branding, brand guide, fotografie, strategie

DE VRAAG

De meeste inwoners van Den Haag zijn niet heel erg op een bewuste manier met afval bezig. Er worden al wel verschillende losse initiatieven om het probleem van zwerfafval aan te pakken georganiseerd. Bedenk een overkoepelende campagne om awareness en een grotere betrokkenheid te creëren omtrent de afvalthematiek. Met als uiteindelijke doel zwerfafvalreductie in Den Haag.

HET IDEE

De campagne krijgt structurele stadsbrede zichtbaarheid en lokale relevantie. Onder de campagne hangen twee formats: ‘Afvalaanpakkers’ en ‘Opgeruimd’. Hierin laten we respectievelijk zien wat de gemeente doet aan het probleem en nemen we een kijkje bij Hagenaren thuis. Onderliggend thema: ‘Samen houden we de stad schoon’. Hiervoor ontwikkelden we ook de gehele stijl van de campagne en formats. Voor de stijl is een styleguide met richtlijnen ontwikkeld.

DEN HAAG SCHOON

ONTDEK HOE JE KAN SCOREN
MET EEN LOVE BRAND.