#DITDOETHSL

HSL

EEN INSTAGRAM-SERIE OM DE ZICHTBAARHEID VAN DE HSL TE VERGROTEN

Om NS te helpen met hun merkstrategie rondom de HSL en met het verbeteren van het imago en het vergroten van de zichtbaarheid, hebben we een Instagram-serie ontwikkeld. De serie bestaat uit simpele, doeltreffende illustraties. Helder en duidelijk, waarbij we met behulp van data laten zien wat NS allemaal doet om de lijn draaiende te houden en te verbeteren.

CONTENTDESIGN

+ Social Media, strategie, illustratie

DE VRAAG

De HSL heeft te maken met uitdagingen op het gebied van prestatie én imago. De mensen van de HSL werken iedere dag keihard om de lijn te verbeteren (en dat lukt ook), maar dat is niet altijd zichtbaar voor reizigers en collega’s. Na het bedenken en uitrollen van een eerste succesvolle contentstrategie door LVB in 2018 (videoserie en instagramaccount ‘Mensen van de HSL’) werden we gevraagd om na te denken over de vraag: hoe kunnen we laten zien aan Nederland (en aan andere NS-collega’s) wat we allemaal doen om de HSL verder te optimaliseren.

HET IDEE

Ons advies: blijf gebruik maken van het succesvolle (hoge engagement) Instagramaccount. Ons voorstel: een Instagram-serie onder de #ditdoetHSL. Heldere en duidelijke visuals, ondersteund met data, cijfers en feiten. Elke post laat weer een andere maatregel zien, zonder poespas, strak en grafisch vormgegeven. Informerend en inspirerend. Het resultaat: meer dan 100 likes per post en een duidelijk overzicht van het dagelijkse werk van de HSL.

#DITDOETHSL

ONTDEK HOE JE KAN SCOREN
MET EEN LOVE BRAND.