ENERGIEKENNERS

NUON-VATTENFALL

HET ONTWIKKELEN VAN EEN DESIGNCONCEPT TER ONDERSTEUNING VAN DE CONTENTSTRATEGIE

Om Nuon Vattenfall te helpen zich in de zakelijke markt als thought leader te positioneren, bedachten LVB een contentmarketingstrategie. LOVEBRAND DESIGNERS® ontwikkelde het designconcept voor deze strategie en voor alle campagnes, van formatlogo tot timeline visuals en whitepapers.

CONTENTDESIGN

+ Social Media, strategie, motion graphics, online campagne, online activatie

DE VRAAG

De ambitie vanuit Nuon Vattenfall Zakelijke Markt is: de nummer 1 energiepartner van zakelijk Nederland zijn. Nuon Vattenfall wil een contentmarketingstrategie en een bijpassende contentdesignstrategie, die bijdraagt aan de positionering en aan de ambitie om thought leader te zijn op het thema ‘energie’ in de zakelijke markt. Het concept moet onderscheidend zijn, de doelgroep iets nieuws ‘leren’ en inspireren. En belangrijk: het contentdesign moet vernieuwend én herkenbaar zijn.

HET IDEE

LVB bedacht de strategie ‘Energiekenners’, met daaronder meerdere formats zoals Achter de knoppen. LOVEBRAND DESIGNERS® bedacht de bijpassende contentdesignstrategie, waarbij we elementen uit de Nuon-huisstijl hebben gebruikt om een eigen contentstijl te ontwikkelen. Elementen uit de Nuon-huisstijl komen in de designstrategie terug, maar het contentdesign heeft wel een eigen gezicht en is overduidelijk content (en geen branding). We vertaalden het designconcept naar diverse uitingen, zoals timelinevisuals, motion graphic design, whitepapers, banners en website. Dankzij het designconcept is de content herkenbaar én onderscheidend.

ENERGIEKENNERS

ONTDEK HOE JE KAN SCOREN
MET EEN LOVE BRAND.